Veïns de la Marina reivindiquen l’obertura de la L9 i una xarxa de bus de qualitat

Ferran Moreno (@FerranMorenoG) – Més de 300 persones han participat aquest 3 de març al vespre a la manifestació veïnal dels barris de la Marina, per reivindicar la posada en servei de la Línia 9 del metro, a més d’un transport d’autobús eficient i amb una freqüència de pas més elevada. Els veïns han sortit del Passeig de la Zona Franca -en el punt on hi hauria d’haver l’estació Foneria de la Línia 10- i s’han dirigit sense incidents fins a les portes del Mobile World Congress.

“Volem un transport digne, volem el metro ja”. Aquest ha estat el missatge més repetit en una manifestació que ha aplegat veïns de la Marina del Port i de la Marina del Prat Vermell, els únics barris de Barcelona que no compten amb cap connexió de metro. Les reivindicacions, però, també s’han centrat en la xarxa d’autobusos, que els manifestants consideren que és insuficient. “Tardem ben bé una hora en arribar al centre de la ciutat”, ha explicat Esther Pérez de lAssemblea de la Marina, “i la gent se’n va a viure a fora perquè aquí és complicat d’arribar-hi.”

Veïns de la Marina defensen que s'obrin, almenys, les parades de metro de la Línia 10 de Foneria i Foc Cisell. No entenen que mentre no s'obre la línia, en canvi, els trens puguin circular fins a les cotxeres de la Zona Franca i reclamen voluntat política per acabar d'executar les estacions del ramal. / Ferran Moreno

Veïns de la Marina defensen que s’obrin, almenys, les parades de metro de la Línia 10 de Foneria i Foc Cisell. No entenen que mentre no s’obre la línia, en canvi, els trens puguin circular fins a les cotxeres de la Zona Franca i reclamen voluntat política per acabar d’executar les estacions del ramal. / Ferran Moreno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metro: el ramal de la Zona Franca

El 2016 és l’any en què es preveu que es posi en funcionament el tram de la Línia 9 del metro que ha d’enllaçar l’Aeroport amb la Zona Universitària. Però la branca de la Línia 10 -que és la que donaria servei a la Zona Franca- no té fixada la data d’obertura. Alguns veïns han explicat a Districte 11 que no entenen que els trens circulin fins a les cotxeres de la Zona Franca i que no s’aturin a les estacions. També lamenten que s’hagi prioritzat el tram fins a la Diagonal i que es deixi en suspens l’entrada en funcionament de la Línia 10.

La inversió per executar el ramal de la Zona Franca és de 280 milions d’euros, xifra que la Generalitat admet que no pot assumir. Esther Pérez, però, ha subratllat que no es parla del cost econòmic que suposa mantenir les estacions tancades i pagar a les constructores per aquest fet. Amb aquest context, la reivindicació veïnal se centra en què l’Ajuntament arribi a un acord amb el Govern per executar, almenys, dues estacions com Foneria o Foc Cisell per poder apropar el metro a la zona.

Una xarxa d’autobús insuficient

Amb poques esperances pel que fa a l’arribada del metro, els veïns de les dues Marines demanen que l’Ajuntament aposti per fer un servei d’autobús més eficient. “La nova xarxa ortogonal hauria de tenir una freqüència de pas d’entre 5 i 8 minuts, mentre que a la Marina ens trobem que les línies V3 i H16 arriben a intervals d’entre vint i trenta minuts de separació“, ha explicat Pérez. Per altra banda, Neus Roca, veïna de la Zona Franca, ha subratllat que “en un barri en què la població senil és molt significativa, només el 3% de la flota d’autobusos està adaptada“.

Pérez ha posat de relleu l’anomenat “efecte comboi”, que es produeix quan els autobusos en circulació per la Zona Franca passen simultàniament, i provoquen que el temps d’espera entre els següents vehicles augmenti en una mitjana de vint a trenta minuts. “Tots els autobusos de la zona tenen un mateix origen tot i ser línies diferents. L’Ajuntament hauria d’entendre que els ha de tractar com a línies independents”, ha afegit la membre de l’Assemblea de la Marina.

Més de 20 anys esperant el metro

La reivindicació del metro a la Zona Franca no és nova. Durant la primera meitat de l’any passat, veïns de la Marina van organitzar actes de protesta cada dimecres per reclamar la posada en funcionament de la Línia 10. Però per trobar les primeres reivindicacions ens hem de remuntar fins als anys 90, amb la proposta de fer arribar, en aquest cas, un perllongament de la Línia 2 del metro. La interrupció de les obres de la faraònica Línia 9 és un capítol més en les vegades en què els veïns han vist apropar-se i allunyar-se la possibilitat de tenir una línia de metro al barri.

Anuncis
About Districte 11 (98 Articles)
Som un mitjà digital d'informació local a Barcelona. A través del periodisme informatiu, donem a conèixer les reivindicacions i lluites veïnals de la ciutat comptal. A través del periodisme interpretatiu, intentem entendre què les motiva, d'on ve i on va Barcelona.

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Urbanisme i equipaments: del carrer al paper? | BcnDistricte 11
  2. La Marina i Zona Franca segueixen a l’espera del metro | BcnDistricte 11

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: